DAG 2 och en halv EFTER OPERATION

Alltså jag har ju FÖR fina vänner! Jag ska sjukskriva mig på heltid om det innebär såhär mycke tid med vänner och familj! Vilka uppvaktningar och överraskningar. Jag älskar det! Och inte heller känner jag någon smärta (pepparpeppar). Foten och jag kommer riktigt bra överens. Jag har just nu inget att klaga på! Fasen så underbart!
Felicia var här med OTH och standardmenyn (grillchips, vitlöksdipp, coca-cola och pipas). Det är himmelriket! Klara och Mill tittade in med chokladmuffins och hack i häl kom Linnéa och Matilda med guds gåva - praliner och en tidning för tidsfördriv. Jag känner mig älskad...och tjock. Kan inte tacka er nog!!! När jag blir fet ska jag bjuda er på semester till Antarktis och när ni fryser ska jag värma er mellan mina valkar!

Anonym om OPERATIONSBERÄTTELSE:
Varför opererade du bara ena foten?
Var det någon som frågade...
Jag hade planer på att göra båda faktiskt. Men av flera skäl gjorde jag en i taget. Bla. för att Dr. Jonas avrådde mig. Han sa att om jag var känslig mot smärta skulle det kunna bli en riktigt jobbig återhämntning. Eftersom jag aldrig opererats innan och inte kände till var min smärtgräns gick så valde jag att lyssna på Jonas. Skäl nummer två var för att jag fick en anställning på Vagabond som jag inte ville tacka nej till. Hade jag gjort dem samtidigt hade läkningen dröjt och min sjukskrivning skulle bli betydligt längre. 
Nu är jag glad att jag opererade en i taget. Det känns som jag hade klarat smärtan men att vara handikappad är en förbannelse. Jag vill kunna ta hand om mig själv! Att utnyttja läget var inte så kul som jag hade hoppats. Jag känner mig bara dum och handikappad. Inom kort är jag på fötter igen, utan byggställning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0