OPERATIONSBERÄTTELSE

Igår vart jag av med en kroppsdel. Nu tänker ni, "wöööw, vadå???", men det var ju bara min hallux valgus på höger fot som slipades bort från mig. Det var inget farligt ingrepp och det tor inte mer än 20 minuter. Jag valde narkos och tackar gudarna för att de gett mig några kloka hjärnceller. Tanken av vad det gjorde med mig får mig att må illa som en hund. Så tur att jag varken såg eller hörde. Narkosen var en reiäl knockout!
Samtal innan narkosen satt igång:

Sköterska : nu sätter jag på narkosen så kommer den gå in här i armen.
Jag: VA?! ska jag inte andas??
Sköterska: nej den sätter jag igång här när du och jag är överrens. *KLICK* (han satte på gasen)
Jag: Ok, antar att vi är överrens. Hur märker jag den?
Sköterskorna: Det blir en skööööön känsla. (som om alla ääääälskade narkos)
Jag: Det smakar illa i munnen...
Sköterskorna: Det kan det göra för att blaaaaaaaaaaaaaaaablaaaaaaaaaaablaaaaaaaaaaaawoooooowooooowoooowlaaaaaaalaaaa....
plötsligt pratade de i slowmotion och rörde sig som kokta spagetti på ett dansgolv.
Jag: ffffaaaaan vvvilkkeeeen skööööön känslaaaalaala......borta.

Jag gillar också narkos, som sköterskorna. Jag mådde jättebra när jag vaknade upp 40 min senare och foten sov fortfarande som en stock. Som om vi var två olika kroppar. Jo, den kändes kall men tydligen var den varm enligt en vresig sköterska som vägrade ge mig min lovade macka. Jag skulle kunnat äta en oxe men de viskade att jag var för dimmig på ögonen för att veta ut eller in. Då flög något ur mig som kanske borde stannat i mina tankebanor "detta är inte värre än en baksmälla". De kollade konstigt på mig och gick oroligt där ifrån. Men helt seriöst så kändes det inte mycket värre.
Däremot hade jag sån smärta igårkväll att jag ville dö. Kändes som min fot manglades av gipset. Inget funkade, inte piller, inte högläge, inte nått. Förtvivlad la jag mig för att sova och började fundera om det värkligen är värt det. Idag har det gått bra! Idag är det värt det! Följer ett tablettschema för Tradil, Tardiniq och Panodil för smärtlindring. Tror det funkar. Nu väntar en dag till med smärtstillande och 13 dagar kvar tills gipsskenan åker av och 6 veckor tills jag är tillbaka på Vagabond. Jag väntar med spänning. (Men det får gärna gå fort...min fot ser ut som E.T och "skon" jag fått ska vi inte snacka om!!)


innan operation i mitt "bås". Höger fot ser inte längre ut som på bilden....

....nu ser den ut såhär. E.T PHONE HOOOME

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför opererade du bara ena foten?

2010-10-20 @ 21:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0