CRASCH

HAH! Fruktansvärd men hemskt rolig grej som hände idag! Mary och jag pratar om framtidsplaner där vi satt tryckta mot Linghallsväggen. En nyckelpiga landar på stenplattan intill, vi ooh:ar och njuter av vårtecknet. En tant i gul jacka går förbi och krossar nyckelpigan skoningslöst och går vidare. Allt Maria får fram format i ord ; jag kunde räddat ett liv idag.
Maria, kände att du var så tagen av detta så jag kollade upp lite grundfakta för att se om jag kunde få dig att må bättre. Nyckelpigor lever mindre än ett år. Vissa övervintrar även i dvala. Detta betyder att denna nyckelpiga kanske hade levt sin fulla livslängd! Vi kan anta det. Eller: Nyckelpigor lever på bladlöss och tänk om det var alldeles för lite bladlöss iår för att alla skulle överleva. Vi kan anta det OCH DÅ kan vi se det som att du räddade många andra nyckelpigor idag! Vi kan i alla fall anta, för att lugna våra samveten!

Kommentarer
Postat av: Carrobarro

Yes, äntligen lite fakta om nyckelpigor! Som jag har längtat! Du är allt bra rolig du fridus :)

2011-03-22 @ 20:01:00
URL: http://carolinepernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0