FRIDAS SJUKSTUGA

And here we are...drums please...let me present to you, the greatest, the smartest, the one and only that everybody likes...HÖSTINFLUENSAAAAAAAAAAN!

fan. Sjuk. Det kan nog inte komma som en chock eftersom den alltid kommer. Men jag är inte så gnällig! Det bästa är att man får sova nere i gästrummet så man kan bli ompysslad, mina bröder tycker alltid så synd om mig när jag är sjuk så de hämtar vatten åt mig och håller mig underhållen. Bortsätt från det är jag helt väck. Nackdelen med sjukdom - man orkar ju ingenting. Går man upp ur sängen blir man helt slut och får svettningar värre än tanter i klimakteriet, tittar man på TV blir man helt slut och ögonen svider. Allt gör en färdig!!! Äta nötter, gå till kylen, snyta sig, lyfta ett finger, vistas i solen, peta näsan, klia sig på benet, till och med ta tempen gör mig helt slut! Igår kom jag på mig själv med att ha somnat med termometern i munnen två gånger.

Men vad har vi våra kära piller till? Igår kväll letade jag förbrilt och nästan abstinensaktigt efter ipren eller alvedon när mamma hittar mig i köket
"Vad ska du ha, gumman?"
"TABLETTER!!!"
"Men vi har inga sånna"
"NAHE, hur ska jag då överleva??"
"Är det Alvedån du vill ha?"
"JAA!"
"Här, ta dessa två."
"Är det Alvedon?"
"Ne, det är starka grejer..."

Två timmar senare vaknade jag...och mådde bättre! Måste jag tillägga.


Kommentarer
Postat av: karin

Hahaha jo jäklar det har du helt rätt i! shitt länge sen:D åhhh:)

2010-09-30 @ 13:20:22
URL: http://kajjan.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

ahh sant sant, tack för de bra orden! Nae men det är just redigeringen som ja textar mig fram, kan ju typ inget där så det är bara bra när folk kommer med åsikter. Finnas alltid något man själv inte tänker på men som andra tänker på :)!

Tack frida :D!

2010-10-01 @ 10:33:33
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Linda

du är frisk nu skriv något annat tråkmåns!!!

2010-10-06 @ 06:49:13
URL: http://aklejatrend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0