FEM DAGAR, FYRA VÄL VALDA ORD

Om fem dagar just nu ligger jag med gipsad högerfot. Svårt att se. Äntligen ska jag bli av med den ständigt omtalade, the one and only - knölen. Eller "Hallux Valgus" som någon, fyndigt nog, döpt den till. På ren översättning - sne stortå. Kort och gott. Ja, den ryker på måndag! Bokstavligt talat! Eller nja, om slipen går varm kanske det ryker... den kommer alltså slipas bort från min kropp. Jag har ingen aning om på vilket sätt. Om det är någon högteknolågisk superslip, en rondellslip eller om Dr. Jonas går lös med en motorsåg. Trotts att jag är stensövd så hoppas jag på den minst barbariska. Har fått för mig att min kropp kommer få "efterkänningar" och visa mig exakt hur ont det gjorde under tiden jag sov. För sova tänker jag promt göra! Huuuuuuur gärna jag än vill se vad han kommer göra av min stackars lilla kroppsdel så vill jag ändå inte det. Någonstans under ingreppet kommer jag ju komma på att det är min fot han karvar i. Så, jag ska be om lite gas. Överväger även att be om må-bra tabletter redan innan. Jag har alltid vart för förebyggande metoder. Nu pratar jag mycket och svamlar desto mer. Tecken på nervositet. Men låt oss se på detta som en kul grej!

HUR SOM HELST
Detta är min sista helg på väldigt länge som jag kommer besöka Norrköpings (och alla andra världens städers) nattklubbar och fester. Sista helgen som jag kan gräla med mina fötter för att jag vill att de ska trängas i ett par snygga heels medans de å andra sidan strejkar och sjunger "fuck of and die".
Vet ni, kära fötter, NI kan fuck of and die! I helgen är det jag som bestämmer!!! Det är bara att gilla läget och hänga med!

PARTY LIKE A ROCKSTAR

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta det lugnt, du låter som du ska göra din sista resa. Vila upp dej istället, gör lite snyggt hemma, så du kan trivas där under din sjukledighet. Du kan ju inte dra på dammsugaren med gipsad fot. Planera nu för en gångs skull, du får ju inte någon sjuksköterska med dig hem precis. Ja, ja, vi ska ta hand om dej, men vi städar inte din lya. Puss.

2010-10-14 @ 22:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0