LUCIA 2010


Mamma, mamma. Hennes högsta dröm är att jag ska bli Norrköpings lucia. Inga höga krav direkt, tänker ni, men för en vekling som jag är det lite att leva upp till. Jag har varit lucia förut. En lott man drar när man väljer att spendera sex år i musikklass på Haga. Sist drog jag nitlotten och hade stearin i hårbotten en vecka efter. Lärarna tillät mig att ha mössa inomhus. Som ett sätt att säga "du kunde se fräschare ut".
När jag öppnade brevet från NT igår hade jag misstankar om att det skulle stå "Välkommen, du får här med tre gratis månader av Norrköpings Tidningar". Istället möts jag av detta. Tittar på mamma, som stolt kommenterar "det är din mamma som anmält dig". Gah! Två dagar innan sa Feli "jag har anmält dig som luciakandidat". Vad är det meeeed människor?
JA, det kanske är kul. JA, det kanske är ett minne för livet. JA, jag borde vara lika stolt som mamma. Klart jag drömde om det när jag var liten...men växte liksom ifrån det. Tillslut hade jag bestämt mig, tittar på datumet och inser att det är dagen efter min operation... Lucia på kryckor kan väl verka spännande??

Kommentarer
Postat av: hanna

Du skulle vara den snyggaste lucian i Norrköpings historia!! ( Du kan inte fixa skorna billigare? haha)

2010-10-14 @ 15:27:26
URL: http://hortegren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle du inte passa bättre som tomte?

2010-10-14 @ 16:47:44
Postat av: hanna

haha attans då, men på den nivån kanske vi inte är riktigt ;)

2010-10-14 @ 19:02:50
URL: http://hortegren.blogg.se/
Postat av: Stolt feli

Du ska dit om jag så ska bära dig ;)

2010-10-15 @ 17:46:36
Postat av: Emelie wallstedt (Lundby blommor, du vet)

Hahahha hamnade av en slump på din blogg och jag ska säga dig att min mamma har exakt samma dröm.. Jag fick också hem det där brevet i veckan och en mamma med smileband upp till öronen försökte påstå att "naaaee det var inte hon som anmält mig, naaaaee då.." haha

2010-10-15 @ 19:55:07
Postat av: Anonym

tagga ner, varför ringer du inte mig och frågar om big sis, du vet ju att du alltid får veta allt sist! Hahahaha

2010-10-17 @ 16:28:40
URL: http://thesteinerwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0