SÖDERKÖPINGSMÄN

När jag jobbar i källaren på Akleja får jag lyssna på alla möjliga konversationer uppifrån. Tycker jag att det verkar roligt böjer jag mig ner och tittar upp för trappen. Det är en reflex som jag inte vet hur det började. Idag kom det flera män som skulle köpa blommor till sina fruar eller tjejer. Och där var en ganska ung som var så gullig. Han kändes lite pirrig, som om han skulle ha en tjej på besök. Viftade lite med händerna och beskrev hur han ville ha sin tulpanbukett. Han poängterade att den skulle vara till hans köksbord. När han såg resultatet fick han en min som inte riktigt kan beskrivas annat än den som killar har när de är riktigt stolta över något de gjort. Vilken kille, söderköpingsbo skulle jag tro. Eller han verkade inte vara någon stadsråtta direkt. Har fått för mig att alla killar från söta, lilla Söderköping är rara. Men man ska ju inte dra alla över samma kamm oavsett positivt eller negativt. Men de är så rara, de som kommer in på Akleja. Tycker om att killar köper blommor. Vare sig det är till en tjej eller till sig själva. 

PUSS och god natt 

Kommentarer
Postat av: linda

bara du sipper göra buketten va?

2010-04-01 @ 20:28:31
URL: http://aklejatrend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0