"LUFTEN ÄR FRI"

Tänker så mycket på vad jag vill skriva här, vad jag vill dela med mig av. Det handlar ibland om ett seriöst problem eller dilema jag vart med om under dagen eller den finska tanten som går förbi butiken sjuttioelva gånger om dagen, varje dag och pratar med sig själv. Det är seriösa och oseriösa saker som rör och berör mig. Som här om dagen när jag startade en konversation på spanska med ett par som kom in i butiken. Det gjorde mig till en tjej som tog ett litet steg mot ett mål. Och en ganska stolt tjej som överraskade sig själv! Eller så skulle det kunna handla om filmen jag såg ikväll, The bucket list. Berörd, bestämd och en gnutta svullen i ögonen. Men ganska ofta är det ju så att det handlar om mig. Typ alltid. Därför blir jag alltid tom på ord när jag har den vita ytan som ska fyllas med ord framför mig. Lite oförmögen att skriva om mig själv om det verkligen inte är intressant. Tänker alltså alldeles för mycket på er! På hur ni spenderar Er tid. Jag är ingen outfit tjej som ni kan inspireras av, allätare i musikväg och för lite dötid att skriva långa texter fulla med ord som ni har nytta av. Inte heller visar jag er bilder från "årets galnaste fest". Ni vet allt det där smaskiga.
Jag är en ganska vanlig tjej som ändå är ganska ovanlig. Skrattar alltid åt mig själv, dansar med dammsugaren (när jag väl dammsuger), slarvar bort saker (ofta viktiga saker), jag bakar när jag är glad...eller arg, älskar regniga nätter, önskar min familj all lycka, försöker dansa "coolt" framför spegeln när jag är själv, sveper en öl snabbare än en och en annan kille, försöker alltid infinna mig i en film - på gott och ont. Jag är ganska mycket och lite till - som vissa andra. Men jag gillar att vara som bara vissa andra...varför vara en i mängden när man kan vara mer än så?
Tänkte försöka hålla er, som är intresserade, uppdaterade med massa smaskigt. Tänkte försöka mig på en ny stil. Lite roligare och lite bättre och smaskigare. Notera försöka! Don't be to harsh.

Med vänliga hälsningar, kramar och några väl valda pussar
/Frida


Kommentarer
Postat av: Anonym

låter bra sis! Svullen i ögonen är du bra på att bli när det är filntime eller bompatime! Känns som att du är på väg att bli aningen mer självständig med det sagt inte klokare, Hahahaa! Med det sagt inte dum! det klär dig att ha ett jobb iallf. thats for shore. Bara det att Cornelia saknar dig massor! Hon har nog lite tjejsnack att dela med sig av och en ny spellista på Spotify! kram sis, jag tycker inte alltid som du men jag tycker alltid om dig!

2010-07-26 @ 09:52:19
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

låter bra sis! Svullen i ögonen är du bra på att bli när det är filntime eller bompatime! Känns som att du är på väg att bli aningen mer självständig med det sagt inte klokare, Hahahaa! Med det sagt inte dum! det klär dig att ha ett jobb iallf. thats for shore. Bara det att Cornelia saknar dig massor! Hon har nog lite tjejsnack att dela med sig av och en ny spellista på Spotify! kram sis, jag tycker inte alltid som du men jag tycker alltid om dig!

2010-07-26 @ 09:53:15
URL: http://thesteinerwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0