I WROTE U A PINK NOTE

Jättelång dag. Jag var riktigt tidig till jobbet för att öppna i min egen takt. Kvart i tolv stod jag och väntade på att få öppna. Det skulle mina syskon sett! För idag var jag minsann ingen tidsoptimist! Göken börjar gola med sin saxofon prick 12 vilket ganska snart resulterar till en kronisk huvudvärk som gick över när han, 15.50, packar ihop och går hem. Jag som planerat att gå förbi och lägga en liten rosa lapp, med väl utvalda och smått irriterade ord, i hans saxofonfodral. Jag fick riva den rosa lappen. Packade ihop och stängde för dagen. Jag tog mig hem för att sitta på en stol i några välanvända timmar, tröttnade och hälsade på Lina och Axel istället. Man kan säga att vi överbelastade våra hjärnor med lama skämt...
Dagen är fulländad. Ska bara ta mitt täcke ner till mamma och pappa, ta upp lagom mycke plats i soffan, sappa fram en film och tacka för mig. Längtar tills imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0