OKEY, i'm okey

Jag tänker inte tappa känslan av lycklig. Jag är sjukt lycklig, jag är't!! Bara svårt att hålla modet uppe när allt är så grått, när alla människor är gråa. Det känns att alla här hemma känner sig gråa.
I Mexico-land kom en viljebölja över mig. Jag vill lära mig så mycket! Och nu när jag genomfört resan så vet jag att jag faktiskt skulle klarat. Solade på min beslutsamhet samtidigt, så nu jävlar! Lärde mig mycket om mig själv som jag inte visste, som nog ingen visste. Salsa...har ni provat det? Innan jag stod där på dansgolvet, på stranden, på isla mujeres sa jag aldrig i livet att jag går upp där. Pardans har aldrig varit min grej, leder hellre än följer. Manlig, jag? Nä?! Nu sitter jag och kör en seriös funderare på om salsahuset här i Norrpan är något att ha. På något sätt känner jag att jag inte kommer ha samma känsla som vid en strandbar i Mexico med en läckerbit till lärare som i en trist byggnad på Drottninggatan. Värt ett försök (hahah bara tanken på mig i en seriös salsa får mig att dö av skratt). Sen kom jag på en till sak. Det där med flytande spanska skulle vara så coolt och jag vet att jag skulle älska't. Kollade in en kurs idag på tre månader. Värt? A, jag tror det. Dock gjorde jag ett "test" som gav mig en grovt obehaglig flashback från spanskaklasserna i tvåan. Men jag ska nog greja det här. Jag vill greja det här.
Nått annat viktigt som jag skulle vilja läsa på om är försäkringar. Träffade två härliga tjejer på Isla som vart utan deras bagage i över 24 timmar. Tack vare deras feta försäkring så hade dom 24 timmar på sig att shoppa upp 7000 kronor i New York. Ganska värt att veta, bara ganska.
Mina systrar och jag ska i vår gå en fet fotokurs som kommer väldigt lägligt!!
Sen är jag sjukt sugen på det där med gitarr. Har lite av'et i bakhuvudet men ganska långt bak dessvärre. En dag!
För ska jag hinna med allt det här så måste jag säga upp mig från paus och folkbladet, ringa alla mina vänner och säga "em, jag har inte tid att va med er", skära ner på antalet sovtimmar ganska dramatiskt, äta pernpizza för att spara 18 minuter på varje måltid och sova med skorna på. Såja. No big deal. Det måste kunna gå att kompromissa. Allt löser sig.
Jävla jetlag...HUNGRIG

Kommentarer
Postat av: Erika

ja försäkringar är härligt.

Jag har ju jobbat på folksam där jag hade hand om swedbanks och sebs kortförsäkring, och det är så sjukt många som inte har koll på att man faktiskt får handla massa saker som man sen får ersättning för mot uppvisande av orginalkvitton. Så vill du veta mer om kortförsäkringen är det mig du ska prata med=)

Välkommen hem!

2010-03-01 @ 22:56:50
Postat av: Karin

Friiiiida, Jag har letat efter nån som vill dansa salsa med miiig! pleeees

2010-03-02 @ 00:04:55
URL: http://kajjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0