eres latina?

Sitter här i mörkret, mitt ibland ljudet av syrssor och ödlor. Ganska mysigt. Tjejerna har gått till sängs men jag kände inte att jag var riktigt lika trött som dom. imorn har vi varit här i exakt två veckor. Känns som mer. Samtidigt som tiden bara flyter på så har vi enligt mitt huvud varit här i en månad redan. Jag älskar det här! Jag älskar mexico! Trevliga människor vart man än går, alla slappnar av här, tar en för en trevlig prick. Vi pratade om alla bitchar hemma i Sverige förut. OH, vad jag inte saknar dom. Alla som tror att dom är bättre än alla andra och bara bryr sig om vad som gör dom nytta. Alla dom som kollar snett innan dom ens hälsat och vet vem man är. Jag saknar verkligen inte dom! Jag kan inte säga att jag är en sån. Dock är jag mycke mera avspänd och trevligare här och älskar varenda människa som bara säger hej (ja, alla som verkar mindre trevliga också), folk här gör det av uppfostran. Artighet. Idag, ett exempel. Vi sitter och äter på en av PV:s mysigaste ställen på Malicon och en amerikansk man vänder sig om och frågar oss vart vi är ifrån. Han var en hockeytok och sken som en sol när vi sa Sverige. Trotts att vi inte är hockeytokar fortsätter han och hans fru pladdra på om allt möjligt. Sen kommer alla glada servitörer och servitriser, frågar om allt är bra och stannar gärna för att prata. Men, jag är inte dum. Vi är tre unga, söta tjejer by our one i ett land som snackas massa skit om. Vi är uppfostrade att inte prata med vem som hellst, inte lita på någon och alltid vara beredd att springa/ringa/skrika om någon/t verkar konstigt. Det är bra...men ganska tråkigt. Troligtvis kan vi lita på fler än vi tror och mest troligt prata med många fler än vad vi gör. Det känns bra att vara på den säkra sidan. Ibland önskar man bara att det fanns ett mellanting. Att dom som inte var OK hade NOT OK tatuerat i pannan. Det skulle göra saker och ting lite mer komfortabelt för en svensk tjej med oskyldiga blåa ögon. Så idag tog jag saken i egna händer. Köpte ett par bruna linser. Första kommentaren jag fick : är du latina? Kändes på ett sätt att jag uppnått ett visst mål. Blend in. MEXICO LOVE

Kommentarer
Postat av: elin

hej.

låter som att du har det hur skönt som helst där borta i mexico, jag kan säga att jag är inte avundsjuk alls :P

jag tjatar om dessa nagelbilder, men jag undrar bara om det är okej om jag kopierar bilderna du har på bloggen?

kram

2010-02-09 @ 09:08:05
URL: http://elinwelin.blogg.se/
Postat av: linda

Hej.

Vad gör du i sommar?????

Jobbar typ 3 dagar i veckan på Akleja...eller????

2010-02-09 @ 15:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0