Studenten, studentveckan, de senaste veckorna

Den var inte som jag trodde...kanske för att jag gick ut lite för hårt. Men jag var taggad, taggad som fan (förlåt att jag svär morfar, tänker på dig varje gång jag svär nu).
Vissa saker gör man utan att tänka och vissa saker gör man efter att ha tänkt. Jag är inte en smart tjej jämt men jag gör ofta det jag gör för att DÅ är det kul, DÅ gör jag någon glad och DÅ är jag glad. Men som sagt allt är inte så smidigt. Mer klumpigt. Som min första dag på studentveckan. Men dagen efter gav mig läxan om att tagga lite mindre nästa gång.
Sen vart jag sjuk....PÅ STUDENTVECKAN?!? "Att vila gör det bättre"...fatta att höra det PÅ STUDENTVECKAN!! Dö. Men ödet var på min sida. thank u! Allt som saknades var lite fint väder. Men jag är nöjd. Jag är nöjd med dessa tre år och utan tjejerna hade jag aldrig haft de betyg jag fick eller haft så kul som jag haft. thank u!
Flaket var det roligaste på hela veckan!! FY F*N vad kul!! Sånt borde man göra varje år för att typ inviga sommaren. BÄSTA. Och vi hade lätt bästa flaket!! 
Jag hade bästa mottagningen hemma också med fina gäster och underbara presenter. Min mam och pap är för underbara, jag vet nästan inte om jag är värd dem. Av dem fick jag en systemkamera Nikon D60, av mina syskon ett armband från efva attling som innehöll ett budskap, av eddi ett silverhalsband från thomas sabo med en berlock formad som ett hjärta, fina smycken i mängder, pengar och ett gäng med prylar till lägenheten. Jag har ill och med en egen sodastream nu!
Jag lägger ut bilder på allt imorn!

Min kameraladdare försvann, vilket resulterar i väääääldigt få bilder. Jag får väll tigga från de andra (alltså kommer jag inte ha några eftersom jag aldrig tar mig tid att fixa sånt). Men nu har jag tid, jag har massa massa massa tid. Jag är ganska likgiltig just nu. Vet inte riktigt vart jag ska gå, vad jag ska göra, vad jag vill göra och det har bara gått en dag. Jag är ganska tom. Jag fattar inte att det är sommarlov. Har inte änns hunnit längta till det. Kanske för att det inte är något sommarlov? Allt som har varit i mina tankar de närmaste veckorna är studenten och känslan av att vara klar, att ha uppnått ett mål. Det mesta som fyller mig just nu är självklart stoltheten i att jag klarade det. De sista veckorna ville jag hellre hoppa från en bro. Men jag gjorde det och äntligen är jag stolt. Men det som tar mest plats är tomheten. Vi studenter tappade nyss en trygghet som lärt oss det mesta vi kan. Jag är lite rädd....

Kommentarer
Postat av: hanna

du kommer klara allt galant!!

2009-06-13 @ 23:03:08
URL: http://driftersescape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0