glädje

Jag tycker om att gå upp tidigt (Jag kommer vilja skjuta mig själv för att jag sagt detta, mamma kommer älska mig för att jag säger det). Visst sängen är det bästa människan uppfunnit men när den underbara solen kikar fram kan sängen lägga sig under mattan. Man får så mycket mera tid och när man väl fått arslet ur vagnen så är man ju inte trött längre.

Idag har jag lekt med mina små pojkar igen och sjuttsan vad kul vi har haft! Först överraskade vi mamma Linda i Söderköping, sen åt vi glass från källaren (Dumpa smultronstället, källaren slår allt!). Vi tog en sväng upp till båtarna i kanalen och jag lärde Adam hälsa på alla fransoser. Ganska gullig när han gick och tjoa "bonjoure, bonjoure" (Maria säg inget om min franska!! Varken uttal eller stavning!). När Olle skulle härma storebror lät det mer "bonuuu, blaaaa, bajs". Man undrar ju varför ordet bajs faller så bra i mun på småtottarna...
Hur som hellst kände jag mig i varje fall som världens roligaste och bästa kompis. Dom är mina änglar (självklart är min Nene det med)! 

Nu på kvällskvisten tog jag mig till kneippen där det vankades återträff med tjejerna från klassen. Innan jag ens kommit innanför dörren lyckas jag trigga mitt humör med att inte kuna parkera biljäveln. Jag stod och böka i minst 5 minuter innan kajsa kom. Jag lyckades ändå inte och lämnade bilden som den stod...på trottoarkanten. Jag ville nästan sparka iväg en av jossas vovvar som sprang omkring på balkongen, så irriterad var jag när jag väl kom in. Men Jos skulle blivit så ledsen då...Det var ingen fara, några minuter senare kippade jag efter andan pga skrattattacker och magknip som våra diskusioner resulterade i. Jag älskar dom, Er! Trotts att ingen av er läser min blogg. Men nu vet alla andra.

Dags att sova, jag går som sagt upp tidigt nu för tiden!
PUSS

Kommentarer
Postat av: Martin Ackerfors

Det är bra att gå upp tidigt. Själv satsar jag på att gå upp 6 varje morgon, skönt att komma upp och igång. Kanske något för dig? Inte? ;)

2009-06-25 @ 08:27:50
URL: http://yasylum.se
Postat av: Frida

6?! Det var väl att ta i??

2009-06-25 @ 08:45:30
URL: http://fridaand.blogg.se/
Postat av: Mary

Det är lugnt Frida! Jag var tvungen att googla bonjour för att kolla om det var rätt. PUSS

2009-06-25 @ 09:42:21
URL: http://krysantemum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0