S

Egentligen är jag alldeles för trött för att ens börja skriva men jag har tänkt att jag ska görat hela kvällen.

Ibland undrar jag lite om jag är taskig. Just nu, mot mina bröder till exempel. Dom sitter vid TV:n och jag här. Känner mig taskig som inte umgås med dom men dom kollar ju ändå på Tv:n. Men får dom ut mer utav mig som syster om jag kollar med dom, skrattar med dom? Jag tror inte riktigt jag har något grepp om vad umgås egentligen betyder men jag förknippar det med glädje. Så skulle vi fortfarande umgås om vi såg på en sorglig film? Jag kan inte minnas att jag umgicks så mycket med bigsisarna när jag var i deras ålder. Jag jävlades mest. kanske inte när jag var 15...men 10 i alla fall. Förlåt Tess men en gång ställde jag mig utanför toadörren och väntade på att du skulle öppna och smälla den i huvudet på mig. Kommer inte ihåg varför, jag ville väl gråta eller nått, uppmärksamhet - mest troligt. Sorriiiii. Kan man kalla det umgås? Jag sökte ju....kontakt?

Samtidigt tycker jag att umgås handlar om att verkligen, verkligen...nae fan jag vet inte vad umgås är mer än att man behöver någon att umgås med. Speciellt sånna man tycker mycket om. Umgås är att berätta om ens liv för någon som är intresserad, att lyssna och vilja höra mer. Umgås är att ha kul, må bra, göra något eller att inte göra något. 

Jag hade en vän en gång som jag umgicks med. Det var en katt, världens bästa katt. Jag umgicks jämt med honom, han följde till och med mä mig in på toa. Och jämt spann han, sådär mysigt som katter kan (ja, på toan också  "exelent shit" *spinn spinn*. Hahah). Simon. bästa katten. Jag fattar inte hur han kunde förbli min vän efter alla gånger jag drog honom i svansen när jag var barn eller råkade klämma honom i dörren, han var alltid min vän, förlät mig jämt. Jag skulle nästan vilja prova på mina vänner om dom förlåter mig om jag drar dom i håret eller klämmer dom i en dörr.  Men jag skulle inte prova, fast jag kan bli lite sugen ibland.
Jag ska inte bli blödig men simon var min bästa vän, och jag tänker tro att han alltid sover hopkurad intill min mage och
under min arm.


Lucas har somnat nu, jag fick väcka honom i soffan. Han sover så hårt att han kan sova när han är vaken. rätt hårt, hård kille! Jag ska också sova nu för Örnis vill nog ha mig på lite bättre humör imorn än idag... 

sleep thight
(varför sleep tight? "sov tätt"? Aha, med vem då? Varför?)
puss hur som hellst

Kommentarer
Postat av: Mary

Du kan såga av min högerarm med cirkelsåg. Jag skulle fortfarande vara din vän.

2009-02-20 @ 13:18:02
URL: http://krysantemum.se
Postat av: Anna Kråkansson

Hej Frida! Jag VET av erfarenhet att du är världens bästa och finaste syster, som stöttar och alltid finns där för dina syskon. Och DE vet det alldeles säkert också! Jag har alltid avundats det sätt du ställer upp för dem och visar att du verkligen älskar din familj. Det är jättefint! Ha det bra!



(Du var dessutom min allraallra bästa vän och jag är väldigt ledsen att jag betedde mig så illa mot dig när vi umgicks, var inte alltid snäll. Förlåt för det)

2009-02-25 @ 08:54:12
URL: http://goodnightlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0