tid.

Jag hatar den jag är nu, samtidigt som jag älskar att det finns saker att göra hela tiden. Det är just det...hela tiden är jag upptagen. Upptagen av allt. Jag har alltid varit super anti upptagna människor och Ja, jag känner mig anti mig själv just nu. Mina vänner säger "bra! nu är du bokad" och vilken vän gör det mig till egentligen? Jag står för att man ska lägga ner mycket tid och kärlek på de man älskar och det man älskar att göra men när tiden inte räcker till vart kommer vi sluta? Ett val mellan de man älskar eller måsten. Och kom inte med något bullshit nu att "det finns inga måsten" för i längden gör det de.

Du måste gå i skolan för att få jobb, ne okej, kanske inte. men då måste du ha kontakter som fixar jobb. nej det måste du inte heller för du kan glida in på ett bananskal. Men, då måste du ha tur.

Tiden rinner fan förbi som en flod med raketer i arslet. Därför känns det så sköönt att ha så mycket att göra för då tar jag ju vara på all tid som är möjlig att få. Allt jag gör är det jag måste göra. Att tänka på det gör mig galen, men jag vet inte hur man inte tänker på det. För ALLT handlar om deadlines. Det ska vara klart då eller det ska vara sagt då eller varför inte du måste bli av med oskulden innan dess! Annars...aa, vad fan händer annars? Hur långt skulle man våga gå innan man tog tag i det?

Alla äldre säger att det var bättre förr...jag med. Jag har fan börjat säga så. Jag vet inte vad alla oldies menar med förr men jag tänker på när man var barn. Då fanns det så himla mycket tid så man orkade inte vänta. Dagen innan födelsedagen....kan inte ha varit bara jag som dooooooooog av irritation för att dagen innan aldrig ville ta slut och man hade inget att göra, mer än vänta! haha jag minns till och med en gång när jag kissade på mig med flit i mam's och pap's säng, just för att jag hade tråkigt. Äckligt barn var jag men rätt nyskapande idéer hade jag allt. sorry mam n' pap. Men tillbaka till förr. Jag tänker...var det för att man var barn allt gick så sakta eller för att man behandlades som ett?
För jag hade inga måsten när jag var liten. Jag var inte tvungen att äta mat före glassen, var inte tvungen att kissa på toa - kissade hellre ute om det var sommar.

Jag står fortfarande för att man ska lägga ner mycket tid på dom man älskar. Jag skulle så hemskt gärna be Måste att dra åt skogen men det skulle inte hjälpa så istället kanske jag behöver börja planera lite bättre. Mitt arbete alltså för jag vägrar plantera mina vänner i almanackan igen, dom är värda mycket mer en lite naturvänligt papper och bläck!

Love F

Kommentarer
Postat av: Klaris

TIDEN VI LEVER I NU ÄR DEN BÄSTA!! tänkte faktiskt på det när jag cykla till skolan idag!

2009-02-27 @ 11:32:09
URL: http://klarajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0