snösnösnösnö

Jag älskar snön! Kan inte skälla, skrika och klaga på den som alla andra. Den är alldeles för sällsynt! I love it! Det är nu som jag inser hur mycket jag hade velat kunna åka skidor. Snowboard har jag också alltid velat kunna! Men faktum är att jag kan inte ens bromsa med ett par skidor. Alltid föredragit att sätta mig ner eller slänga mig lite lagom snyggt i slowmotion. Vet inte vad jag ska säga om det....."funkar". Den eldsjäl som lär mig åka skidor/snowboard ska veta att den alltid kommer ha en plats i mitt hjärta.
Det jag ville komma till var att jag har fått med mig några eldsjälar ikväll och åkt pulka i bjärby! Eller Sebbe var väl den som mest "gick in för det". Klara och Millan var lite sega i starten men dom hade visst också ett litet barn inom sig. Tillslut! De behövde se proffsen (jag och sebbe). Haha! Bjärby backen är bästa backen hittills ändå! Rekommenderar djupt, varmt och gärna. Efteråt fick vi lussebulle med smör och socker, julgodis och varm choklad @ Klara. Mysigt, precis som vintern ska vara!

Imorgon är sista dagen på Akleja. Hoppas det snöat så mycket i natt att vi blir insnöade! För jag hinner faktiskt inte jobba imorn! Måste julpyssla, slå in klappar, göra färdigt klappar, städa, tvätta, fixa, dona och lite till. Måste måste måste. Men en sista dag på Akleja kan ju inte skada! Alla nissar i källarn är så glada! Julrimm vill jag ju göra med. Crap...

Idag på jobbet fick vi höra av alla kunder som kom från Norrköpingshållet att en olycka inträffat vid Navestad. En bil som frontalkrockat med en buss. Usch så hemskt. Fick panik när jag vet att många jag känner och bryr mig om bor där i närheten. Tack och lov var det ingen av dom. Men en stackars man. Alla borde lägga en tanke åt honom och fatta att vädret inte bara är till för lek. Lek inte med något du inte kan kontrollera. Sladda inte med flit, det är inte kul längre om någon råkar illa ut. Kör försiktigt, alla tjänar på det!

En sista grej måste jag säga innan jag hoppar in i badrummet för en tandskrubb...
Fick SÅ fina julkort av mina troll idag!!! Jag ÄLSKARÄLSKARÄLSKAR dom!! Bäst i stan, Bäst i världen och i hela universum!

PUSSgodnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0