julafton


Paket! Det är sjukt! Sjkut hur paketgalen min släkt är. Igår var vi ca 20 stycken som trängdes och härjade här hemma. Tack vare ganska mycket för lite sömn var jag ganska slut i huvudet när klockan närmade sig Kalle Anka, innan alla gäster ens hade kommit. När Kalle väl sätter igång ropar jag på hela min familj men får noll respons. Efter tredje gången (den gången jag höjde rösten och irritationen över att ingen kom hördes) dunkar Lucce ner för trappen och säger "vad vill du". Vad jag vill?! Att alla ska komma och följa traditionen!! Till svar får jag en dumförklaring om att det är ju samma sak varje år. Jag inser att han har rätt men blir så irriterad att jag säger "NEEJ, DET ÄR DET INTE!!!! Det är faktiskt en snutt av en ny film i slutet..." Och se där, nu hade jag i princip dumförklarat mig själv. Jag satt en stund till, såg Lady och Luffsen, väntade tills Lucce inte kunde se eller höra mig, gick ifrån TV:n när kusten var klar. Det var urtråkigt att följa traditionen själv!
Summering av aftonen är ändå helt OK. Vi i min familj är vana vid att det blir kaos... Tomten var snäll och jag har tackat alla för mina fina klappar! Jul är överskattat men magiskt.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0