en bit samvete

jag har ett underbart jobb för tillfället! hela dagarna får jag stå och julpynta och pyssla. jag känner verkligen hur jag trivs i det där i aklejas julverkstad. men så får jag lite dåligt samvete för hur dålig jag verkligen är på att ta hand om mitt eget. jag har en julstjärna i fönstret i köket. rosa. det var jättefin. nu ser den ut att vilja dränka sig. jag har vattnat den, kanske lite för lite. jag erkänner det. mitt vardagsrum är mysigt men jag saknar soffbord och det förstör hela grejen. och jag är lite trött på nödlösningar som byrån som blivit tv-bänk och spelbordet som blivit databord. mitt sovrum tycker jag om. på riktigt! men det behöver också slipas till lite. en byrå som skulle vara så fin i vitt och det där "databordet" återkommer vi till, det skulle jag bara vilja dumpa genom fönstret. badrummet...skulle faktiskt behöva en helrenovering...MEN jag har insett hur extremt mycke lite starkt rengöringsmedel kan göra med ett handfat, en toa och en ducsh!
mår lite dåligt över mitt oengagemang. speciellt när mina systrar och min mamma är så måna om och fixar sina hem så underbart fint. mår lite dåligt över att jag inte gör något åt det. men samtidigt så vill jag inte stressa 24/7 för att hinna med alltalltallt. jag vill inte vara hemma med åderbrock för att kunna pynta alla vrår och jag kan/vill inte lägga ut stora summor på prylar och möbler som kanske skulle göra mig "lycklig". jag är kreativ, även om det kan ligga djupt, så är jag påhittig och löser ganska mycket. jag är oengagerad just nu, jag vet det och det är inget jag gömmer. men jag skäms varje gång någon påpekar det, för jag vet, att såhär är jag inte egentligen. jag har bara vart de de senaste 10 åren....

en dag ska jag säga: vad var det jag sa!
och det kommer kännas så förbannat bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0