lite fittost, tack.

Idag har varit den körigaste dagen i troligtvis hela mitt liv. Klockan 8 gick jag upp. okej jag snooza till 10 över 8. Gjorde mig redo för min dag som SÖT (skrämmande-överdrivet-trevlig) på Paus. Det började bra, Kocken va på bra humör..not. Meeen han tåls att driva med. Japp. I alla fall...
Det är ju som alla vet alla arbetandes favorithelg. Lönehelgen. Den helgen ingen kan säga "nej jag är pank", kort o gått den helgen alla älskar, förutom jag. Efter idag. Klockan 1 börjar kön sluta röra sig. Eller den rör sig men åt fel håll. Från klockan 13-15 stod Tina och jag ock öste sallad på sallad på sallad på sallad på sallad och kön var ca 15 meter lång. (fan vad vi är bäst!) Men som de flesta kan räkna ut tar det på krafterna att vara SÖT och säga tack 763612367 miljoner gånger på två timmar. Mot slutet svek jag mig själv. Istället för "lite fetaost, tack" hör jag "lite fittost, tack" och jag utbryter "VA?!". Kvinnan kollar på mig som om jag var efterbliven och nästan bokstaverar " F E T A O S T, T A C K". Jag känner hur någon tecknad figur ritar en "besvärad-droppe" i pannan på mig och jag vill gå under jord. 
"I nästa incident sviker min tunga mig. "cullullysåsen kanske? Nej fölåt! currarrysås...hm culally... MEN NAE!!" Kunden : "Jag förstår....jag provar nog den...currysåsen" .
jag ville skjuta mig själv.
Men å andra sidan fick jag ju fixa glassen och servera den berömda Babyface. Ojoj, detta har varit en händelserik dag.
jag ska jobba imorn..............

Kommentarer
Postat av: Klara

DU ÄR SÖT!

fittost åt folket, tack!

ring mig när du är hemma?

2008-10-26 @ 13:15:03
URL: http://klarajonssons.blogg.se/
Postat av: kallekill

mmmmm jag gillar fittost, skönt att flickor luktar ost i stjärten !!!!!!!!!!!!

2010-08-07 @ 22:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0