mässan som bara frågetecknade mig mer

Vad har jag för framtid i framtiden? Vad gör jag? Jobbar jag? Pluggar jag? Lever jag änns? Jorden kanske hinner gå under innan min framtid startat? Så lät det efter sacomässan i Torsdags. Jag har aldrig varit mer förvirrad. Maria hade ialla fall hittat något mönster i vad hon ville med sin framtid genom att se vad hon hade plockat på sig för information. När jag öppnade mina 71100 påsar med information om olika skolor hittade jag en hög med jävligt massa onödiga papper och några nävar med godis. Kan inte någon bara komma som från himlen och berätta hur det ska gå för mig. Fast ändå...det vill jag ju inte. Men ibland vore det så himla mycket enklare.
Självklart hade jag något nyttigt i påsen med. Det fanns en kvinna på mässan från CIA eller nått sånt, som peppade mig att åka till Australien.. jobba plugga softa...vad som jag känner för. Kanske är det vad Karstorpstjejen behöver? Komma ut och ifrån. Möta livet på halva vägen. Göra något med sig själv, av sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0