Smalltalk

Har legat i solen hela dagen och bara tänkt. Adam är här, min systerson 5år. Anledningen till tänkandet är att när vi lekte förut så börjar han asgarva och skriker
allvarliiiiigt Frida!! Allvarligt! Allvarligt! Hallå, allvarligt!  
Vadå allvarligt? Hur kan han på 5 år förstå varför man säger allvarligt då? Är det något han bara hört och uppfattat att "okej, då använder jag det ordet"? Det är ju inte direkt någon som sitter och lär honom allt med flit. Dit jag vill komma är att fan vilka smarta ungar. Dom är tysta i typ 1½ år sen börjar dom ta efter andra sen så sitterom där och kan ett språk utan att ha förstått ett ord, dom har bara varit tysta och kollat på. Så tänk om man under domhär knappa 2 första åren åker halva jorden runt med ungen på armen så kommer man få ett underbarn i språk. Receptet - hur man skapar ett geni. 
BARN ÄR SMARTAST. MINA NYA IDOLER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0