Student

I onsdags provade vi våra studentmössor..det är så nära nu!!! Eller nae, det är det faktist inte men det kommer gå så sjukt snabbt som all annan tid gör. För ca 12 år sedan var det den här tiden jag längtade till mest i hela världen. Att sluta. Men nu vill jag inte. eller JO! Klart jag vill. Jag vill leva loppan, ta min låååånga semester som jag lääääängtat efter, snooza hur länge jag vill, njuta av att inte känna den press för att komma ihåg allting som jag alltid får innan skolan börjar igen. Jag vill allt det. Men det är ju för tusan mitt liv. Jag byter bassäng, fritt fall från 10:an. Hur ska jag låta bli magplask när det enda jag kan KAN är skolan. Skolan har liksom blivit home sweet home. Även fast att kungsgård varken är sweet eller ger mig hemmakänsla. Klassen, allt. Jag har världens bästa klass och jag vill inte att mitt sommarlov ska vara föralltid. Jag vill komma tillbaka till Mattias skåp utan lås, elin och simones roliga samtal, linas snuskiga idéer och utgångsplaner, linnéa som skriver ner ALLT så man inte missar nått....och så vidare. Måste det ta slut?

Men slut på klagandet. För jag ser sååå mycket fram emot mitt liv. Jag är fruktansvärt nyfiken på vad jag ska göra med mig själv. Någon gång, kanske när jag pensionerat mig ska jag i alla fall ha ett fik, på den finaste plats jag kan hitta. Men för det måste jag se världen först. För jag antar att den har många fina platser att erbjuda mig. Ge mig allt!

På tal om studenten....OJOJOJ!!Jag vet att jag ska ha väldigt kul om 5 månader. Jag vet att jag ska fira mina 12 år av slit! Frågan är; hur jobbit har det varit egentligen?! Ge mig 5 år till, jag klarar det lätt. HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!


Kommentarer
Postat av: Mary

Oj, jag längtar till en sommar på balkongen! Nästa sommar: Du, jag, Svea, balkongen, något drickbart. Typ läsk.

2008-12-19 @ 00:28:56
URL: http://krysantemum.se
Postat av: Mary

Och två barnvargnar, såklart.

2008-12-19 @ 00:29:28
URL: http://krysantemum.se
Postat av: Aja

det var ju från marias fest i sommras, när vi var på make up store. :)

tack för senast:D

matchen imorgon?

2008-12-21 @ 01:19:10
URL: http://ajabajasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0